Inger redovisar sina uppdrag, och tackar sina agenter!

Mina Förändringsagenter - Amanda och Simon!

Tack för en mycket givande och kunskapande tid tillsammans med er.

Om ni bara kunde förstå hur ni och hela projektarbetet har påverkat mig som politiker på den kommunala nivån.

På varje möte och sammanträde tänker jag ”ungdomsperspektivet”.

Jag har blivit en bättre lyssnare och jag tänker verkligen på att inte ha förutfattade meningar om någon och inte ha dolda fördomar. Jag tänker till innan jag uttalar min mening.

Jag har träffat så många ungdomar under mina uppdrag och varje gång har det gett mig ny inspiration. Det har varit givande möten. Och jag känner att jag har haft mycket att tillföra och inspirera om demokrati och delaktighet.

Mitt ungdomsnätverk är igång och det finns ett stort intresse att vara med. Och jag kommer att ha ungdomsargument med mig i flera av kommunstyrelsens frågor. Hoppas att detta arbete kommer att fortsätta, kanske även växa.

Jag anser att mina uppdrag är fullgjorda. Kommer att presentera uppdragen var för sig.

De Kommunala Mål och ramar som Kommunfullmäktige behandlade i juni månad, har jag inte formulerat om. Men nu lägger vi förslag till budget 2012, utifrån dessa och där tänker jag formulera texten så att den går att förstå, även om man ej är politiker och van att läsa det ”fikon språket.

Jag har utöver mina uppdrag lyft frågan om ungdomars inflytande över den regionala utvecklingen i Regionstyrelsen, Region Gävleborg. Och där finns nu ungdomarna med i RUS. (Regional Utvecklings Strategi)

Vidare så kommer SKL, Sveriges Kommuner och Landsting, att ha ett särskilt område med Ungdomar och demokrati, som fokus område, under mandatperioden. Jag kommer att tala om detta på SKL;s kongress i november.

Känner ni att jag är påverkad av era idéer och er inspiration? 

Tack för all hjälp.
Och stor lycka i livet. 

Med vänlig hälsning
Inger KällgrenSawela
Möjliggörare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0