Malin Ängerås rapport från skuggningen: Ett uppvaknande!




Hold your horses - snacka om ett uppvaknade!

Idag har jag blivit skuggad av de två ungdomar som skall vara mitt verktyg i min personliga utveckling som politiker. Strax före lunch så hade vi en presskonferens med Ljusdals Posten (LjP), om Region Gävleborgs sommarsatsning med Framtidsboxen och om vår gemensamma vision om ungt inflytande.

Därefter slängde vi oss loss på "köpingen" och LjP valde att hänga på. Vi hade kommit överens om att vi skulle fråga medborgare, oavsett ålder, vad de tyckte om Ljusdals kommun, om lokala politiker och om ungas inflytande. Som de två mycket kunniga och aktiva Förändringsagenter som de är, tog Jonathan och Ellen chansen att ställa frågorna: "Känner du till någon politiker i Ljusdals kommun? Har du förtroende för politiken? Kan du påverka?"

Jag som själv upplever mig som relativt "känd lokalpolitiker", som har vana av att människor stoppar mig för att ställa frågor/prata, har idag fått konkreta bevis på att vi politiker måste ut och visa upp oss.

Det blev både svettigt och pinsamt att stå där och lyssna in svaren... men ack så nyttigt! Tack bästaste Jonathan och Ellen - ni ÄR en resurs och jag tänker nyttja er - det kan jag lova.

MALIN ÄNGERÅ (S)
Ordförande Utbildningsnämnden
Ljusdals kommun

just nu under modighetsträning av Förändringsagenterna Ellen Nilsson och Jonatan Nordh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0