Hej Fredric, vem är du?



Fredric Bergström är 18 år, går 3:an på Estetiska programmet med inriktning musik. Han är född och uppvuxen i Ljusdal. På fritiden spelar han och lyssnar på musik. Fredric håller på och lär sig spela fiol, utöver det spelar han gitarr, bas, trummor, saxofon och munspel. Han tycker det är mysigt med jul snart men lite drygt med all hets kring julpynt och konsumtion.

Varför går du den här utbildningen?
Jag tänkte nog varför inte, den kostade ju inget - och istället för en till dag i skolan liksom... något borde man ju lära sig!

Vad tänker du efter idag?
Att det skulle vara kul att göra något. Det går ju att skapa någon förändring, det känns lite närmare.

Hur engagerar du dig?
Jag sitter i elevrådsstyrelsen på Slottegymnasiet, men vi har inte riktigt kommit igång än. Vi har skissat på idéer - bland annat Mångkamp - en tävling med massor av grenar, kultur, sport, kunskap.
Jag var politiskt aktiv förr men det känns inte som att det fungerar, jag har kanske tappat tron på politik. Det kanske inte är samhällsförändringsarbete som gör en lycklig... det kanske är mer sånt man gör för en själv? Det viktiga kanske är att må bra och vara lycklig i det samhälle som är, oavsett hur det är?

Nu ska vi snart lyssna på Hanna-Mia Brekkan, hur tror det blir?
Det ska bli kul! Det lät bra på soundchecket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0