Roger planerar efter projekttiden

Jag vaknade i morse av ett väldans kacklande ute i trädgården. Therese - är du säker på att det var två hönor jag fick av dig? Nu visade det sig dock vara en sparvhök som intagit en kaja, vars familj nu utgjorde ett svart täcke på en i övrigt klarblå himmel.

Nu blev det lite extra tid att planera för en spännande och händelserik vecka. Fick en kul inbjudan att delta på en samhällslektion i årskurs 8 på Solängsskolan. Deras uppgift är att presentera förutsättningar för ett framtida attraktivt Gävle. Med utgångspunkt från kartor, översiktsplan och etableringsområden ska man presentera plats för en ny industrietablering. En fantastisk möjlighet att få lyssna och mötas kring ämnen som vi alla berörs av. En möjlighet att bredda mitt perspektiv och utbyte av tankar.

På fredag följer Maria och Manno mig för sista gången. Jag har en andra lektion med min fadderklass på Vasaskolan. Min utmaning den här gången är att få klassen mer aktiv. Ska tänka ut några mariga gruppuppgifter. Dessutom kommer Mosa, som är projektledare för Ungdomens Miljöting, som äger rum i Hudiskvall denna månad, att följa med. Vi ska försöka få till en kort turné till åtminstone några gymnasieklasser och locka elever att delta på en kreativ och rolig helg.

I november är det nya möten på Thoren Business school och Polhemskolan. Nu har jag också fått en efterföljare till Maria och Manno som kommer följa mig några dagar under hösten. Det är härligt att få känna sig ung på nytt!!!

Ha en fortsatt härlig höst. Det är bara 10 dagar kvar tills vi ses!

Roger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0