Malin ger sig ut på ett sista uppdrag

Om en liten stund ska jag bege mig ut på den sista Speakers Corner (SC) i Ljusdal. Jag har arrangerat tre speakers corners och jag har haft stort stöd av mina förändringsagenter som har varit bollplank för mina ideér.

Jag valde att inte använda talarstol, då det ställer ett krav på medborgare som kanske inte är så bekväm att kliva upp i talarstolen. Jag har lyckats få med mig ett rejält gäng med politiker från flera olika partier och det har varit väldigt bra. Konkret så går vi fram till människor och börjar med ett "Hej, får vi presentera oss för dig?". Sedan fyller vi på med information om förändringsagenternas uppdrag till mig och att vi är ute och beskriver hur en kommun styrs politiskt, skillnad på majoritet och opposition samt vilka vi är och vart i den politiskt styrda kommunen vi har uppdrag.

Det har varit nyttigt och roligt att utföra det här tre aktiviteterna och de politiker som har valt att följa med har upplevt det som givande och positivt. Samarbetet har varit föredömligt! Ikväll kommer jag att finnas utanför Coop Extra tillsammans med Lászlò Gönczi, Annelie Wallberg och Jenny Breslin. Medborgarnas raka feedback är toppen att få till sig och vi har bevittnat att förändringsagenternas upplevelse om att politiker inte är fullt så kända, var dagens sanning! Men fortsätter vi med detta så kommer det snart att tillhöra historia - för i Ljusdal är snart alla politiker kända för kommunmedlemmarna!


Malin Ängerå, ordförande utbildningsnämnen i Ljusdal - just nu under modighetsträning av Ellen Nilsson & Jonatan Nordh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0