Reflektion från en Förändringsagent, tema: helhetsbild av min politiker

Skuggningsdag 2!

Idag for jag och min trevliga teammate Joar till Nordanstig för att besöka Monica. Dagen började med en rundtur i kommunhuset så vi fick se alla lokaler och skaka hand med Monicas arbetskamrater. Sen tog de inte lång tid innan media kom. Efter kanske en halv timme så kom tidningen och när tidningen var nöjd så kom tv, Svt Gävledala och Hudiksvallstidningen. Så håll utskick efter våra fina ansikten.

Den här dagen var väldigt viktig för mig. Just för att få en större helhetsbild av Monica vilket jag tyckte vi lyckades väldigt bra med. Vi pratade med några ungdomar på sommarskolan om hur Monica är offentligt och lite allmänt om politik. Sen blev de såklart en liten rundtur runt Nordanstig, jag som aldrig varit där. De var väldigt fint med vattnet lite överallt och bergen som var där.

Vi fick också ta del i vad dom har skrivit i sitt ungdomspolitiska program som ska upp i fullmäktige på måndag nästa vecka. Dagen har alltså varit händelserik och givande. Några trötta miner blev det ibland men så kan de vara när klev upp kl.05 imorse.

Glöm nu inte att spana in mig och Joar både på tv och i tidningen.  Imorgon är de dags att idégenerera - fan va jag är pepp!

Micaela Nordin
Förändringsagent med uppdrag att modighetsträna politiker
Region Gävleborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0