Gästbloggare: nämndsekreterare Tina Månsson

Tina Månsson är nämndsekreterare åt den nämnd som Malin Ängerå är ordförande för. Hon blev så påverkad av mötet med Förändringsagenterna när de var i Ljusdal att hon gärna gästbloggar åt oss. Roligt! 

Efter att ha träffat förändringsagenterna Jonatan och Ellen och bara fått positiva intryck, så tror jag att de, tillsammans med Malin Ängerå, blir ett team att räkna med och som kan nå långt. Jag upplever båda dessa ungdomar som engagerade, ambitiösa, proffsiga och mycket trevliga. Vi har haft ett samtal om Malin.
Som nära medarbetare till Malin ser jag med spänning fram emot att vara med på Malins resa genom utmaningen att bli Världens modigaste politiker. Jag tycker redan att hon är modig.

En liten personlig åsikt: Jag anser att vi "äldre" behöver ta del av våra ungdomars tankar och idéer om hur vi tillsammans kan skapa en framtid där alla känner tillhörighet, ett personligt värde, förblir nyfiken och tar tillvara livet. Världen förändras ständigt och vi gör klokt i att låta varje generations ungdomar leda oss på vägen in i framtiden och den värld de, tillsammans med oss, vill leva i. Vi andra bör lyssna, kommunicera, ge förutsättningar och tillsammans på demokratisk väg komma fram till kloka beslut som skapar vår gemensamma framtid.

Tina Månsson
Ljusdals kommun
Nämndssekreterare i utbildningsnämnden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0