Isbrytarprojektet - klart!

Som en av de 5 ”Möjliggörarna” i tävlingen världens modigaste politiker fick jag ett uppdrag som hete Isbrytaren. Det var en idé om att bygga en bro mellan ungdomar och Politiker. För att klara det uppdraget fick jag goda idéer av mina förändringsagenter Dalia och Viktor.
Så i fredags hade jag ett LAN-party på Verkstäderna i Söderhamn. Vi var ett gäng politiker (6st) som kom och ett stort antal ungdomar (50-60st). Att vi kom till dem och ställde upp på en aktivitet som de gillar skapade en bra grund att stå på för att samtala om allt möjligt.

Utöver LAN-spel så hade vi traditionella brädspel och sköna soffor att sitta och snacka i. Många tankar och idéer flödade. Det var en perfekt kväll :-) Vi politiker som var där kom runt 18:00 och jag lämnade platsen 00:30. Ungdomarna fortsatte fram till lördag em.

Det fungerade verkligen som en isbrytare, isen smälte och många trevliga samtal blev det underkvällen. Vi pratade även sista timmen om att göra något liknande igen, ungdomarna tyckte att vi skulle göra det minst en gång per år och vem vet så kanske det blir.

Utöver all roliga samtal så lärde jag mig även spela LAN, även om jag fick vara nöjd om jag levde mer än ett par minuter åt gången :-)

För den som vill läsa mer reflektioner och mer om de samtal som var under kvällen kan gå vidare till min blogg http://soderhamnsmagnus.blogspot.com/

Ha det bäst!!

Magnus, under modighetsträning av Förändringsagenterna Dalia Rahim & Simon Bergström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0