En reflektion från Roger: Det finns inga ungdomsfrågor!

Roger Persson delar med sig av sina reflektioner inför dagen: 

Ser med spänning fram emot ett första möte med våra förändringsagenter, som jag tror är fulla av engagemang och idéer kring hur unga i större omfattning blir delaktiga i samhället. Nu tror inte jag att det är brist på engagemang som är den stora utmaningen för ungdomars delaktighet. Nej, utmaningen är att vi vuxna, föräldrar, ledare, företagare och politiker skapar förutsättningar och fungerar som dörröppnare till det samhälle vi tillsammans skapar och lever i.

Egentligen finns det inga ungdomsfrågor utan unga människor har samma behov och berörs som alla andra av det som händer runt om i samhället. Jag tror många av oss vuxna behöver mer mod att våga möta ungdomar på platser och omgivningar vi kanske inte alltid känner oss bekväma vid. Om vi vill och vågar se varandras möjligheter och potential tror jag att vi tillsammans kan ta ett stort kliv framåt.

Det känns jätteinspirerande att få mötas kring en kreativ dialog. Att sedan bli skuggad i flera dagar blir en ny men häftig upplevelse.

Roger Persson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0