WORKSHOP - MARKNADSFÖRING.



God morgon! Igår hade Frank Kooistra en workshop med deltagarna om marknadsföring och målgruppsarbete. Frank Kooistra driver egna företaget Frankster som erbjuder tjänster inom områdena grafisk design, projektledning och pyroteknik. Han är dessutom sångare i bandet Billion dollar babies. Alltså kan han en hel del om det här med marknadsföring!

Deltagarna fick arbeta i grupper och hitta på events. Sätta upp en målgrupp och arbeta fram en plan för marknadsföring av eventet. De hittade på alla möjliga events, som välgörenhetskonserter som skulle marknadsföras genom TV4, disco med affischer på skolan och facebookevent, ungdomar som säljer biljetter till sina kompisar och bloggare som bloggar om den kommande händelsen, LAN med konserter som marknadsförs på IT/Data-gymnasier, hobbybutiker och spelforum med mera.

Gruppen ovan hade gjort upp en plan för en konsert av unga för pensionärer. Där skulle man satsa på att nå ut genom lokaltidning, radio och tv, samt göra som ett pre-event då man skulle åka till äldreboenden och spela någon låt som en "teaser" inför vad som komma skulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0